Communicatieve Workshops

Communicatieve workshops zijn interactief, waarbij je vaardigheden leert door te doen en te zien. Er wordt een veilig setting gecreëerd, waarbij persoonlijke leerdoelen centraal staan binnen een groepsproces.

 

Workshop organisatie cultuur
Deze workshops is van toepassIng op bedrijven die graag een bedrijfscultuur willen inbedden, versterken of bepalen. De voorbereiding voor deze workshop is essentieel om de uiteindelijke workshop vorm te geven. Tijdens de workshops gaan we actief aan de slag met de kernwaarden van het bedrijf. Zo zou je de cultuur uiteindelijk kunnen leren, zien, voelen of misschien wel proeven, Daarnaast levert deze workshop vaak feedback vanuit de werknemers op, waar een managementteam actief mee aan de slag kan gaan. OWL gaat graag met bedrijven in gesprek waar het item organisatiecultuur op de agenda staat.

 

Workshop spreken in het openbaar 
Veel mensen doen het, voor een groep je verhaal vertellen. De een kan dit van nature erg goed, voor de ander is het een noodzakelijk kwaad wat maar moeilijk en vervelend is. Gevolg hiervan kan zijn dat de boodschap niet overkomt of het de spreker extra stress oplevert, wat meegenomen wordt tijdens de volgende presentatie. Tijdens de workshop van OWL leer je allereerst hoe je een presentatie in elkaar zet, hoe je je voorbereid op de presentatie en uiteraard hoe jij de presentatie voert. Misschien blijf je het niet leuk vinden, maar de boodschap komt beter over na deze workshop en jij voelt je zekerder als spreker. Deze workshop bestaat uit een aantal sessies, waarbij OWL een open inschrijving hanteert. Indien je interesse hebt voor deze workshop kun je het beste even contact opnemen met OWL.

 

Selectiegesprekken
Het voeren van selectiegesprekken wordt weleens overschat. Gevolgen van een verkeerd gevoerd selectiegesprek kunnen zijn: de verkeerde medewerker wordt aangenomen, de juiste kandidaat trekt zich terug of er ontstaat een negatieve mond tot mond reclame voor jouw bedrijf. Dit laatste punt kan zelfs verstrekkende gevolgen voor je bedrijf hebben. Tijdens deze workshop leert OWL hoe je een gesprek voert, waar je op moet letten en hoe je overkomt.

 

Beoordelingsgesprekken
Hoe kijk je als leidinggevende naar je medewerkers? En waar let je op tijdens het beoordelen? Volgens OWL is het voeren van één beoordelingsgesprek per jaar niet voldoende. Het beoordelingsgesprek zelf mag best jaarlijks, maar OWL heeft de visie dat je er gedurende het gehele jaar mee bezig moet zijn. Dit kan efficiënt, waardoor het gesprek ook makkelijker loopt. Het gesprek zelf kun je vervolgens leren. OWL leert je tijdens deze workshop om een beoordelingsgesprek te voeren, zowel met goed functionerende medewerkers als minder goed functionerende medewerkers. Daarnaast neemt OWL je mee in het gedachtengoed van beoordelen. Kortom een interessante workshop voor enthousiaste managers.

 

Verzuimgesprekken
"Aandacht scoort" is een zeer toepasselijke uitspraak wanneer het gaat om het voeren van een verzuimgesprek. Het onderwerp verzuim is voor zowel werknemer als werkgever een vervelend iets. Tijdens deze workshop leer je hoe je als werkgever de drempel om ziek te melden kunt verhogen en de drempel om terug te komen te verlagen. Tijdens deze workshop leer je zowel de gesprekstechnieken als de methodiek om dit te realiseren, met als gevolg hopelijk een reductie van de verzuimcijfers van je organisatie/afdeling.

 

Contact
Wil je meer informatie over de communicatieve workshops van OWL? Klik dan hier voor de contactgegevens en neem vrijblijvend contact op.